Meet my family

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>

Дата: 10. 10. 14
Подготовила: Зинькова Наталья Александровна


Класс: 6-Б
Тема урока: Meet my family
Тип урока: комбинированный
Цель урока: способствовать изучению и закреплению нового материала, активизировать употребление лексики по теме; улучшить правильность чтения и перевода предложений и текста.
Оборудование: учебник Афанасьева, Михеева: Английский язык. 6 класс; стихотворение Two birds.

План:
1. Организационный момент.
2. Речевая зарядка.
3. Проверка домашнего задания.
4. Работа с учебным материалом:
;
;
5. Заключительный этап урока. Объявление домашнего задания и оценок, полученных за урок.
6. Подведение итогов урока.








Ход урока:

I часть урока

1. Организационный момент (8 мин)
T: Good morning, pupils!
P: Good morning, teacher!
T: Sit down. Today our work will be devoted to using such words as "love", "like", "hate". These words are important in our speech, so lets start the lesson and I will explain this new material to you. Also today we will have a dictation; we will read and translate text about John Barker and his friends; you will have to do an exercise in your copybooks and then you will have marks for this work. So, as you understood we have a lot of things to do. Lets start our lesson!

2. Речевая зарядка (6 мин)
T: Dear pupils, I will write a poem about school on the blackboard and after this we will read it all together and translate. OK?
P: Cool! OK!
Two little birds
Two little birds
Sitting on a wall,
One called Peter,
One called Paul.

Fly away Peter,
Fly away Paul,
Come back Peter,
Come back

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: