Употребление артикля с обобщающим значением

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>

8 класс 25 Тема: Употребление артикля с обобщающим значением.
Цели урока: 1. Познакомить учащихся с великими изобретениями в рамках речевой ситуации "Средства коммуникации и их роль в обществе" и обучать кратко высказываться о фактах и событиях, изложенных в текстах. 2. Познакомить учащихся с употреблением артикля с обобщающим значением. 3. Развивать умение находить ответы на вопросы в воспринимаемом на слух тексте. 4. Обучать ознакомительному чтению, выбирая из текста главное и опуская второстепенное.
Ход урока
1. Организационный момент.
2. 2. Фонетическая зарядка по материалу домашнего задания.
3. reI tOmlInsqn Ray Tomlinson IlISq greI Elisha Gray grxm bel Graham Bell sxmjuql mO:s Samuel Morse roulqnd hIl Roland Hill faIbqz fibres kxdmqs Cadmus wxks wax IdZIpSqnz the Egyptians IdZIpt Egypt CaInJz the Chinese
2. Проверка домашнего задания
3. Беседа с учащимися о средствах коммуникации
Teacher: Now lets speak about the main mass-media, our means of communication.
T: Do you like reading newspapers?
T: What newspapers do the members of your family prefer reading? F. eg. your mother?
T: What do people read newspapers for?
Teacher: So students, when television arrived, many people predicted that radio would disappear. They were wrong. Since the arrival of television, radio audiences has increased, and radio now has more listeners than ever before. Radio has changed I think that radio has become the most important media for music.
T: What do you think, when do the people listen to the radio nowadays?
T: What radio stations do you prefer to listen?
2. Teacher: And now tell me what types of mass-media do you know?
T: What types of mass-media do you use in your everyday life?
Teacher: What

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: