"Personality and Behavior"
Цель урока:Развитие речевых умений говорения по теме "Personality and Behaviour
Задачи урока:
Повторить и закрепить лексику, характеризующую личность
Научиться использовать лексику в разговорной и письменной речи
Повторить и закрепить речевые клише из раздела "SocialEnglish"
Работать с таблицей и аргументировать свою точку зрения
Развить социальные навыки учащихся
Ходурока:
Учитель:Goodmorning. Sit down, please! Lets begin our lesson. Look at the blackboard, please! You can see the theme of our todays lesson - its "Personality and Behaviour". Today well revise the words, characterizingpersonality, well see a computer presentation on the topic,well also work out some personality adjectives and finally, well play an " Opinion game". Are you ready to start?
Ученики:Yes, we are.
Учитель:So, look at the blackboard and lets revise the vocabulary. Repeatafterme, please. (Приложение1)
Ученики вместе с учителем проговаривают слова.
Учитель:OK. Now look at the blackboard and make sure you know all these words.
Ученик: Excuse me, whats the English for "arrogant?"
Учитель: Can anyone explain in English what the word " arrogant" means?(ученики дают толкование слова. При необходимости учитель помогает)
Учитель: Now lets look at the smart board. You will see the bright pictures and definitions of personality adjectives. I want you to read aloud those descriptions and guess the right word. (ученики по очереди читают вслух толкования и угадывают слова из презентации)
Учитель: Start your sentence with the words - This person. . . (cлайд1)
Ученик: This person always looks on the bright side of life.
Учи
Страницы: 1 | 2 | 3 > >>