Тема: Mishas family.
Цели и задачи: - отработка фонетического материала;
- введение нового лексического материала (по теме «Моя семья»);
-введение грамматического материала (местоимения, вспомогательные глаголы);
- развитие навыков чтения;
- развитие навыков аудирования.
Оборудование: компьютер, проектор, иллюстрация с изображением семьи.
Фонетический материал: a:, ei, i.
Лексический материал: family, best, but, friend, grandfather, grandpa, grandmother, granny, busy, we, they, good at school, Saturday, aunt, uncle.
Грамматический материал: глагол to be с местоимениями множественного числа we, you, they.
Социокультурная информация: слова английского и русского языка, сходные по звучанию и значению. Развитие языковой догадки.
Ход урока
п/пХод урокаЗамечания
1.
Приветствие и организационный момент начала урока
Hello, boys and girls!
Hello!
I am glad to see you.
We are glad to see you too.
Sit down, please.
How are you?
I am fine, thank you.
Who is on duty today?
I am on duty today.
What date is it today?
Today is the 17-th of December.
Who is absent today?
… is absent today.
Thank you, sit down.
2.
Речевая зарядка.
Listen to me and repeat after me:
Father, mother, sister, brother, grandmother, grandfather.
My mother and my father, my sister and granny, his brother and grandpa.
Now, listen to a poem about a family.
This is my mother,
This is my father,
This is my brother Paul.
This is my sister,
This is my uncle,
How I love them all.
Now, look at the picture and say: Who is this?
This is a father.
Yes. Who is this?
This is a grandmother ……
Слова появляются на проекторе. <
Страницы: 1 | 2 | 3 > >>