Masterpieces. Third conditional

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>

Учитель: Мамбеталиева М. У. Школа-гимназия 39. Город Тараз.
Урок английского языка в 10 классе.
Тема: Masterpieces. Third conditional.
Задачи: научить образовывать и употреблять в речи третье условное предложение; тренировать в употреблении третьего типа условных предложений.
Цели:
1. Smart цели: ученики умеют читать для получения информации; выражать своё мнение ; употреблять в речи и воспринимать на слух третье условное предложение.
2. Развивающие цели: развивать память, воображение, креативное и логическое мышление; развивать свободное говорение.
3. Образовательные цели: воспитывать уважительное отношение к одноклассникам, хорошие манеры, вежливость и внимательность, интерес к изучению английского языка; любовь к казахстанской культуре.
Тип урока: презентация.
Ход урока:
I. Organization moment.
II. Warm up.
III. Main body.
IV. Self assessment and marks.
V. Homework.
VI. Conclusions.
Procedure of the lesson.
VII. Organization moment.
Greet students and guests.
VIII. Warm up.
Inform the class of lesson targets (to point to the flashcard on the board).
Ask students to look at the pictures and identify the theme of the lesson. Ask:
-What do you think the theme of our lesson is?
Elicit ideas from the class.
-So today were going to talk about art, famous artist and the third conditional. And Ill tell you a bit more about conditionals.
I. Main body.
Ask students to open their books on page 88 and look at exercise 1.
Ask one of the students to read the task. Then another student reads the words in the box. Drill the words. Check any unknown words.
Weird /wɪəd /strange
Disturbing /dɪstə:bɪŋ / unpleasant, frightening
M

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: