In the clock shop. Dont touch

Страницы: 1 | 2  >  >>

Учитель
Абдилова Кульзира Шерхановна
Дата
18. 09. 17г,
Класс
4 а, б, в
Тема
Тема: Unit 1. "In the clock shop. Dont touch"
Общая цель
Систематизировать и обобщить знания учащихся по теме"Wh-questions"
Результаты обучения учащихся
Ученики умеют спросить время, описать картинку, продолжить предложение.
Основные идеи, отработанные по теме урока
Чтение, составление диалогов, вопросы друг другу.
Источники, оснащение, оборудование
"Primary colours" 4 Pupils book. Activity book. Andrew Littlejohn. Diana Hicks.
Этапы урока
Деятельность учителя
Деятельность ученика

Организационный момент
Greeting. To check the preparation for the lesson.


Pupils greet their teacher.

Pupil on duty asks some questions about date, day of the week, weather, about the pupils who are absent.

Проверка домашнего задания

Checking up dialogue.

Pupils read their dialogue.

Актуализация знаний

Use strategy: ЗХУ "Know-want to know- have known" (Знаю-хочу знать- узнал)

1. Work on vocabulary: uncle, secret, smile, the past, the future.

2. Prepositions: above, behind, between, in, in front of, next to, on, under.

3. Revision of Grammar: Present Simple.

4. Speaking on time hour.








Pupils take cards with the words and translate.



Pupils make sentences with them.



Pupils tell the rule about this tense.

Pupils ask each other.





Постановка цели
Pupils guess the aim of the lesson.

Изучение нового материала
Theme: "Unit 1. In the clock shop.

Страницы: 1 | 2  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: