Упражнения на формирование УУД

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>

Упражнения на формирование регулятивного, личностного, коммуникативного и познавательного УУД
Упражнение на формирование регулятивного УУД
умение составить план в соответствии с поставленной задачей.
Задание 1. At school.
Цель: формирование умения составить план в соответствии с поставленной задачей при помощи диалога
Возраст: 12 - 13 лет.
Форма выполнения задания: индивидуальная.
Формулировка задания (задачная формулировка для детей):
At school. Read the dialogue, think of the plan, dont forget to use the following words: pupils, lessons, subjects, homework, marks
Диалог "At school" - "В школе"
- Are you in the fifth form, Lena?
- Yes, I am.
- How many pupils are there in your class?
- There are 18 girls and 10 boys in our class.
- How many new subjects do you study this year?
- We have Geography, Biology, History and Information Technology in our timetable.
- When does your first lesson start?
- It starts at half past eight in the morning.
- How many lessons did you have today?
- I had six lessons.
- Are you tired?
- Yes, a little. And Ive got much homework to do.
- Does anybody help you to do your homework?
- My dad usually helps me when I ask him.
- Do you get good or bad marks at school?
- I always get good and excellent marks.
Критерии оценивания:
- содержание, (3p)
- логика, (2p)
- грамматические ошибки, (3p)
- лексические ошибки. (2p)
Итого: 10 баллов


Упражнения на формирование личностного УУД
умение проявления интереса к изучению иностранного языка
Задание 1. Why do we learn the English language?
Цель: формирование умения проявления интереса к изучению иностранного языка (выст

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: