My future

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>

Form: 4b Date: March, 16
Topic: The World is waiting for You
Objectives:
Revision of jobs names and places of work
Introduction of new lexical material
interacting in short dialogues (asking the companion about his/her occupation, asking the companion about his/her ambition)
Thinking of a future occupation and ones place in the World
Grammar focus: do/does

Lesson Procedure
1. Warming-up
oo Hello, class! How are you?
. . .

2. Singing a song
oo Now, look at the board!
Mirror with words WBT

oo Now lets sing the song!(What do you do - a song from GenkiEnglish. com)

3. Reading a poem.
oo Please, open your PB at page 50. Could you please read the poem. ("what do you want to be" - a poem)
. . .
oo Спасибо, ребята. А теперь я хотела бы проверить, насколько вы понимаете, о чем сейчас прочитали. Вы услышите некоторые утверждения. Если они соответствуют содержанию стихотворения, мы говорим YES! И подпрыгиваем на месте, ecли нет, то присаживаемся и говорим NO-NO-NO!

- My teacher comes and says to me, What do you want to eat?
- I want to be a carpenter!
I want to be a tiger!
- I dont want to be a spacecraft
I dont want to be a teacher
I dont really know what to be

4. Interacting in dialogues
Now, look at the board, please. Read the dialogue


Ребята, вы видите, что вопрос, который мы только что встретили в стихотворении, отличается от того, что мы видим на доске. Давайте попробуем прояснить, в чем же разница, и в какой ситуации тот или иной вопрос будет более уместен.



Итак, мы пришли к выводу, что пока более подходящий для нас вопрос - What do you want to be.

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: