Is TV good or bаd?

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>

Тема урока: « Is TV good or bаd? » ( 8 класс, УМК Биболетова М. З. « Английский с удовольствием»
Цель урока: Закрепление навыков монологической и
диалогической речи.
Задачи урока:1. Обучающие:
1. Активизация лексического и грамматического
запаса по теме.
2. Учить извлекать информацию из текста.
3. Учить строить аргументированные высказыва-
ния.
2. Развивающие:
1. Развивать навык чтения с общим охватом со-
держания.
2. Развивать языковую догадку.
3. Воспитательные:
1. Учить критически относиться к программам,
предлагаемым телевизионными каналами.
2. Учить вести дискуссию.
3. Развивать активную жизненную позицию
Ход урока
1. Организационный момент.
What date is it today?
Who is absent today?
What is the weather like today?
During several lessons we spoke about Mass Media. And we have decided that TV is one of the most important Mass Media. We can hardly imagine our life without it.
2. Warm up.
I think we know much about television. And if it is so, prove it answering my questions: 1. How many television channels do you receive in your town?
2. What is your favourite channel?
3. Are you a great TV-viewer?
4. How often do you watch TV?
5. When do you usually watch TV?
6. What are your favourite programmes?
7. What do you think of TV programmes, Ann?
8. What do you usually watch on TV, Angelina?
9. What about you Nick?
3. Объяснение темы урока
You can see that your opinions are different, that is why the theme of our lesson Is TV good or bad?
The aim of our lesson is to discuss, to understand and to explain the advantages and disadvantages of TV.
4. Активизация лексики по теме.
You h

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: