What does it mean to be the ideal roommate?
Урок в 10 классе
Учитель: Брюханова Т. А,
Цель: составить портрет идеального товарища по комнате.
Задачи: повторить ЛЕ по теме; активизировать в мини-ситуациях, учить оценивать информацию; выделять главные факты; составлять краткие сообщения по теме и выражать своё мнение; учить делать выводы на основе собственного жизненного опыта; обучать учащихся осуществлять проектную деятельность в рамках данной речевой ситуации.
Воспитательные задачи: воспитывать толерантное отношение к товарищам по комнате, умение работать в команде.
Оборудование: мультимедийная установка, конверты для 2х групп с наборами фраз и ЛЕ, силуэт человека, клей, фломастеры.
Ход урока.
1. Warm up. Беседа с группой, введение в ситуацию урока.
Do you have a brother or a sister? Do you share a room with him / her? Do you have any problems with him / her?
Have you ever been to a youth camp? How many girls / boys were there in your room? Was it difficult to live in one room? Did you always get on well with your roommates?
2. So, today well discuss the problem of sharing the room. Imagine that you are going to study at the University. You will be sharing a room with 2 or 3 girls / boys. It is easy to share the room if you have an ideal RM. But what does it mean to be a good RM? Lets try to make a portrait of the ideal roommate.
3. Every person has its own traits. Some of them help us to be a good roommate, others - prevent.
Task 1: complete the sentences using the words that describe the persons character.
Someone who doesnt like to do anything is . . . (lazy).
Someone who has no secrets is . . . (open).
Someone who can make you laugh is . . . (cheerful).
Someone
Страницы: 1 | 2 | 3 > >>