Известно, что чтение английских слов представляет особую трудность, то есть фонетическое звучание слова отличается от своего графического изображения. В этом сложность и своеобразие английского языка. Исходя из вышесказанного, представляю задания по чтению для обучающихся начальной школы, которые помогут выработать уверенное и правильное произношение и научиться читать английские слова: как те, которые укладываются в рамки правила чтения, так и исключения. Упражнения позволят добиться автоматического навыка чтения.
A dog. A black dog. A big black dog. I have a big black dog. A big black dog lives in my house. Its name is Rich. I like my dog very much! It is my friend! Do you have a friend?
A book. An old book. A thick old book. A yellow thick old book. My mother gives me a yellow thick old book. It is interesting and strange. I want to read a yellow thick old book. Do you want to read it?
A jug. A small jug. A blue small jug. I have a blue small jug. A blue small jug stands on the table. I take a blue small jug in the morning and wash up. Do you have a blue small jug?
A hand. Its my hand. I have two hands. Each hand has five fingers. How many fingers do I have? I have ten fingers. How many fingers do you have?
f
t
Â
z
. Each leg has five toes. How many toes do I have? I have ten toes. How many toes do you have?
A tree. A high tree. A high green tree. An old high green tree. There is an old high green tree in the garden. I have an old high green tree in the garden. Do you have an old high green tree in the garden?
Страницы: 1