Степени сравнения прилагательных

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>

Конспект занятия 4а КЛАСС
ЦЕЛЬ УРОКА:
Совершенствование грамматических навыков говорения по теме «Степени сравнения прилагательных»
Актуализация грамматических навыков письма по теме «Степени сравнения прилагательных»
ЗАДАЧИ УРОКА:
1. Активизация навыков говорения с использованием прилагательных в разных степенях сравнения.
2. Развитие памяти и мышления.
НАЧАЛО УРОКА (5 мин. )
Good morning, Good morning, Good morning to you!
Good morning, Good morning, Im glad to see you!
Sit down, please! How are you today? Are you better today than you were yesterday? What subject is the best for you? What is the easiest subject for you? What subject is more interesting? As for me, all subjects are interesting and useful but English is the closest to me. Im a bit nervous today but I promise to cope with it. Ok, lets start our lesson.
ФОНЕТИЧЕСКАЯ РАЗМИНКА (5 мин. )
And we will start it with some phonetic exercises as we usually do.
Repeat after me, please.
A WISE OLD OWL SAT IN AN OAK(
THE MORE HE SAW, THE LESS HE SPOKE;
THE LESS HE SPOKE, THE MORE HE HEARD….
WHY DONT YOU COPY THAT WISE OLD BIRD?
Please, read this poem by yourself. Each of you should read only a line.
This is a very good piece of advice for you. Im sure you will copy that wise owl, listen and see more during our lesson. Will you?
Ok, that will do. Thank you!
Вы уже наверно догадались, что сегодня мы будем работать с прилагательными в разных степенях сравнения.
РЕЧЕВАЯ РАЗМИНКА (3-4 мин. )
Lets warm-up a little, look at these pictures and try to guess the right answer
Слайды 4-10
К каждому слайду дети выбирают подходящего персонажа, старясь при этом составлять небольшие предложения, используя прил. в степ. сра

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: