Шекспир. Творчество

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>

Внеклассное мероприятие в 11 классе
Тема: WILLIAM SHAKESPEARE (1564 – 1616)
Цель: Формирование социокультурных компетенций учащихся, повышение мотивации изучения английского языка в средней школе.
Задачи: 1. Познакомить учащихся с творчеством Шекспира более детально;
2. Привить учащимся интерес к литературе страны изучаемого языка;
3. Воспитать трепетное и уважительное отношение к проявлению ранней влюблённости у подростков;
4. Развивать познавательную деятельность и расширять кругозор подростков.
SPEAKER I and II: Good evening, Ladies and Gentlemen.
SPEAKER I: We are very glad to see you on the opening of our literary club by William Shakespeare.
Well talk about one of the greatest writer and poet of the16-th century William Shakespeare.
SPEAKER II: Shakespeare is often called by English people «Our national bard», «The bard of Avon», «The immortal poet of Nature», «The Swan of Avon». Well remember his biography, his creative-work some of his sonnets and tragedies.
SPEAKER I: Now we open the first page of our journal – Biography of William Shakespeare. Our friends will tell you something about the life of young William.
BIOGRAPHY OF WILLIAM SHAKESPEARE
Pupil I: The great poet and dramatist William Shakespeare is often called by people «Our National Bard. Shakespeare was born on April 23, 1564 in Stratford-on-Avon – a small town in the centre of Great Britain. Young Shakespeare studied at the Grammar School where boys learned Latin, Greek, and other subjects.
ученики читают сонеты Шекспира

SONNETS OF SHAKESPEARE
Sonnet 18 Shall I compare thee to a Summers day?
Shall I compare thee to a summers day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds o

Страницы: 1 | 2 | 3  >  >>
Рейтинг
Оцени!
Поделись конспектом: