Урок в 8 классе по УМК Биболетовой М. З. :
"Природные катаклизмы и явления"
Цель: формирование коммуникативной компетенции учашихся с использованием лексики по теме "Природные катаклизмы и явления".
Задачи:
ознакомить с лексикой по изучаемой теме ;
совершенствовать навыки аудирования ;
развивать логическое мышление, языковую догадку;
совершенствовать навыки работы с аутентичным текстом;
расширить кругозор учащихся и развивать познавательные способности.
Ход урока
Орг. момент.
- Good morning, boys and girls!
Oh? (Слышны раскаты грома, звуки шторма. . Следует проблемное изложение темы урока, What do you think, Whats this?. . . . Yes? You are right// Today we are going to learn to talk about natural disasters and how to behave if they happened.
Речевая зарядка
I propose you to listen to some sounds once again. After listening you are to describe me your feelings, thoughts or what you imagined while listening the sounds.
Приложение 1.
Sound 1- earthquake
Sound 2 - tornado
Sound 3 - storm
Актуализация опорных знаний.
-Good job. So we can say that all the sounds were scary, because we can hear cracking the walls, crash, strong wind and so on.
Работа с учебником. Ex. 79 p. 24.
Формирование новых ЗУН.
- There are a lot of different disasters on our planet. What natural disasters can you name? (Приложение 2 Слайд1)
- Now lets look at the slide and try to match the disaster with its definition and try to understand their meanings. Remember that many of them sound alike their Russian equivalents. (Приложение 2 Слайд 2)
1. A flood is a large amount of water which quickly covers a place that is usually dry land.
2. A
Страницы: 1 | 2 | 3 > >>